Ford Scorpio rajongói oldal - Főoldal
Alkatrész Chat Extrák Fórum Galéria
Letöltések Linkek Találkozók Technika Videók

Frissítve:
2012.05.17.

Részletek »

Aktuális találkozó:

2012.06.09.

VII. Ford Majális


Fórum topik

Részletek »


Kedvezményezőink



Ford alkatrész portál

eredeti Ford alkatrészek

20% Kedvezmény!

Részletek »

Partnereink



Böngésző ajánló

Get FireFox




CodeName
Feltöltve: 2003.11.09.

Motor: 2.0i DOHC
Felszereltség: Ghia
Évjárat: 1993



CodeName előző autója
Motor: 2.9i 12V Cologne
Felszereltség: Executive
Évjárat: 1987

(CodeName előző autója)



Ki miért Scorpiózik?
"Nálam úgy kezdődött ez az egész történet, hogy kb '95 tájékán amikor az első kocsimat kerestem, kimentem a budaőrsi autópiacra. Végignéztem a kínálatot, és egyszercsak megláttam egy hatalmas nagy dögöt. Kerestem rajta a feliratot, hogy az milyen autó vajon. Akkoriban még nem igazán értettem ezekhez az autós témákhoz. Kb. még azt sem tudtam, hogy az otto motor hogy működik. Szóval megláttam, és elkezdtem körbemászkálni. Hm, na mondom, egészen jól néz ki kívülről. Aztán belekukkantottam a lehúzott ablakon keresztül a belső térbe. Basszus - gondoltam magamban - ez olyan mint egy űrhajó (aut. váltós volt ráadásul). Aztán a tulaj nyitotta az ajtót, hogy üljek bele nyugodtan, visz egy kört! Hűha, mondom, pénzem úgysem lesz rá soha, legalább elmondhatom magamról, hogy Scorpioban is ültem már. Szóval mentünk egy kört, és közben teljes sokkban ültem a kocsiban, totál kész voltam az élménytől. Ráadásul egy 2.8i volt full extrásan, bőr ülésekkel. akkor használtan került valami 900ezer (!) forintba. Nekem volt a zsebemben komoly 80ezer forint, úgyhogy megvettem a mellette álló Skoda 120L-t. Persze annak is nagyon örültem, de a Scorpio-feeling egy életre belém költözött. És ahogy teltek múltak az évek, szépen mentek lefele a használtautó árak... Majd '99-ben megvettem életem első Scorpioját, egy full fapad '91-es DOHC-t. Sz extrásak akkoriban még elérhetetlennek tűntek számomra. Pl. egy klímás autó Istennek számított, ami sajnos az árban is megmutatkozott. Úgyhogy maradt a fapad Scorpi, amitől így is minden ismerősöm hanyatt dobta magát, hogy micsoda egy kényelmes autó. Egyébként valami svájci import volt a kocsi, igencsak leharcolt állapotban. Amotorban 350ezer km volt, de azért a feeling az nagyon ott volt így is!

Aztán később sikerült birtokolnom egy '87-es fullextrás 2.9i 12v-t is, és ezzel beteljesült a végzetem.

Ezek voltak a kezdetek. Na de nem húzom túl hosszúra a beszámolót. Lényeg a lényeg, később rájöttem, hogy házilag is egészen jól szerelhető a típus, ráadásul ami nekem elég fontos szempont volt: az egyediség. Hát nem sűrűn jött velem szembe az úton ez a típus, az biztos. Úgyhogy szinte minden szinten, szinte mindent nyújtott, amit elvárhattam volna egy "Autó"-tól. Pedig rengeteget szívtam vele/velük, mindenféle hibákkal, de a lelkesedésem a Scorpiok iránt örök életre megmaradt...

De hogy a történet kerek legyen...
A mostani autóm egy bordó színű 1993-as facelift 2.0i DOHC Ghia Scorpio. Az aut. váltó-t leszámítva teljes felszereltséggel.

Remélem még nagyon sokáig sikerül megtartanom ilyen - szinte hibátlan - állapotban."


Vissza a Galériába

Impresszum
Újdonságok
Design: Poetry