Ford Scorpio rajongói oldal - Főoldal
Alkatrész Chat Extrák Fórum Galéria
Letöltések Linkek Találkozók Technika Videók

Frissítve:
2012.05.17.

Részletek »

Aktuális találkozó:

2012.06.09.

VII. Ford Majális


Fórum topik

Részletek »


Kedvezményezőink



Ford alkatrész portál

eredeti Ford alkatrészek

20% Kedvezmény!

Részletek »

Partnereink

NePauTo.hu - VolksWagen, Ford, Opel Magazin


Böngésző ajánló

Get Opera Browser




Macika
Feltöltve: 2007.04.28.

Motor: 2.0i
Felszereltség: Ghia
Évjárat: 1993

Megjegyzés: Granada, jobb kormányos az Egyesült Királyságból



Ki miért Scorpiózik?
"Az én történetem a következő, már korábbi életemben is találkoztam a Ford márkával és a tapasztalataim jók voltak.

A mi kis autónkat véletlenül találtuk Angliában, nem mentünk a típusra csak szerettük volna, hogy nagy, erős, kényelmes és automata legyen, s nem hátrány egy-két extra.

Mindenképp szükségünk volt autóra, mert a tömegközlekedés a vidéki Angliában nem könnyű, a menetrend ésszerűtlen, de leginkább nem olcsó, kocsival menni bárhová általában fele annyiba kerül, mint busszal, valamint gyorsabb és kényelmesebb.

Az első használt-autókereskedésben megálltunk sétálgattam, eleve csak az automatákat nézegettem, meg is akadt a szemem egy BMW-n. Közben feleségem meglátta Őt, én is odasétáltam, megnéztem, beleültem és elvarázsolt. Egy 13 éves kocsitól ennyi extra (93-as 2. 0 Ghia), na mondom, ha mindene jól működik, akkor ez a miénk. Nem volt ott a kereskedő, szabadságát töltötte, s közben rábízta a szomszéd autóudvar tulajdonosára, az ide adta a kulcsokat és megnéztük, nagyon tetszett. Szép, megkímélt külső és belső, sok extra és automata, de nem indult, gondoltam, hogy a hosszabb állástól le lehet merülve az akkumulátor, de biztos akartam lenni, hogy csak ennyi a gond. Kérdőre vontam az említett „úriembert”, de csak annyit mondott nem az ő árúja. A másik kereskedő 1 hét múlva jön vissza, beszéljünk vele.

Hét nap idegeskedés, azt hiszem az a legrosszabb, amikor ott a pénzed, tetszik az autó, minden rendben volna, de nem tudod megvenni, várnod kell, ez borzasztó, reméltem nem viszi el más. Izgalmak közepette ugyan, de kivártam az egy hetet. Visszamentünk, hálát adtam az égnek még megvolt a kocsi, megnyugodtam, megnéztem, körbevizsgáltam alaposan mindent megnéztem újra és minden működött, persze ez a kereskedő már készségesebb volt, rögtön hozta a „bikát”, hogy beinduljon. Elvitt próbaútra, és ott is nagyon jól ment minden, fékek, ABS, tempomat, jól húzott, jó volt a motorhang, sima a váltás is, nem volt más hátra, visszamentünk és rövid alkudozás után (240 000 Ft-nak megfelelő) 600 Angol Font-ért megvettük, és azóta használjuk. (A tapasztalataim vele igazán jók talán a fogyasztása nem túl ideális, de a többi igazán jó, egy ilyen idős kocsitól szinte kiváló. Eszik 12 -13 litert Angliában, de az ottani utak miatt ez nem csoda, a Magyarországi használat alatt 10-11 liter tapasztaltam.)

Vásárlás után azonnal elvittük olajcserére és átnézetni, de semmi baja nem volt hurrá örültünk, addig, amit költöttünk javításra gyertya csere 16.000 FT és a műszaki 20.000 FT mivel semmi baja nem volt.

Ezek után úgy döntöttük, hogy ezzel a kocsival jövünk haza Angliából szabadságra, mivel nagyon sok a csomagunk, és amúgy sem tudtuk volna hol hagyni. Mindent megterveztünk, komppal jöttünk át Harwichnál Hollandiába, Hoek Van Holland kikötőbe, elindultunk a kb. 1550 km-es útra, s rögtön azután kezdődtek a gondok. Akkor ezt még nem tudtuk, hogy a kocsi hengerfejes lett. Ha lassan mentünk azonnal felforrt a víz és kigőzölgött, meg kellett állni, várni míg kihűl és utántölteni a vizet vagy fagyálló folyadékot. Aztán kicsit jobb lett mikor kiértünk a városból és gyorsíthattam, de addigra már Németországban voltunk, ahol lehet nyomni, mert nincs effektív sebességkorlátozás az autópályán. Aztán kiderült, hogy a nagy sebességet sem szereti, ugyan úgy felforrt a hűtő, amikor 130 km/h fölé emeltem a sebességet. Töltögettem a vizet, a fagyállót rendesen, 700 km után meguntam és lecsökkentettem a sebességet 90 km/óra-ra, így ment rendesen, nem forrt fel a víz, és nem kellet mindig megállni, utántölteni. Nehezen, de hazaértünk egyben, igaz ez +6 órát jelentett.

Az itthoni szerelő kapásból „köpte”, hogy mi a baja. Megcsináltattuk, hengerfejtömítést kellet cserélni, kérésünkre ékszíjat, a szerelő javaslatára még vízpumpát, meg valami láncfeszítőt, ez volt még 70 000 Ft, de itthon is az volt a vélemény, hogy 13 év után szinte kötelezően kijönnek ezek a hibák.

Nem vagyok egy versenyző típus, azt a sebességet és erőt bőven tudja, ami nekem kell, ezért meg vagyok vele elégedve. Nagy, kényelmes, sok extra van benne, most hogy megcsináltattuk, újra nagyon jól megy, megbízható, ameddig nem tudok újjat venni tökéletesen megfelel.

Egy-két év múlva végleg haza jövünk, sajnos le kell mondanunk róla, mert jobbkormányos és nagyon sokba kerülne honosítani. Sajnálom, de addig is kiélvezzük a kényelmét, gyorsaságát, erejét és az extráit."


Vissza a Galériába

Impresszum
Újdonságok
Design: Poetry