Ford Scorpio rajongói oldal - Főoldal
Alkatrész Chat Extrák Fórum Galéria
Letöltések Linkek Találkozók Technika Videók

Frissítve:
2012.05.17.

Részletek »

Aktuális találkozó:

2012.06.09.

VII. Ford Majális


Fórum topik

Részletek »


Kedvezményezőink



StadiGabi

Autóriasztók A-Z -ig!

10% Kedvezmény!

Részletek »

Partnereink



Böngésző ajánló

Get FireFox




Paca

Feltöltve: 2008.02.02.

Kékbéka
Motor:2.9i 24v Cosworth V6
Felszereltség: Ghia
Kivitel: Turnier
Évjárat: 1995+

Zöldbéka
Motor:2.9i 24v Cosworth V6
Felszereltség: Ghia Executive
Kivitel: Turnier
Évjárat: 1995+




Ki miért Scorpiózik?
"Nekem úgy kezdődött a Scorpio történet, hogy...

Volt egy öreg Ladám, és kicsit kinőttem a munkámhoz szükséges cumóval, meg a családdal. Meg herótot is kaptam tőle, egy teljes motorgenerál után végigszenvedtem vele az országot 2x, egy rossz gyertya miatt. Akkoriban, ez 2001-ben volt, nagy divatja támadt a gázos autóknak, hogy milyen olcsó és jó. Eldöntöttem, csere lesz.

Székesfehérváron és környékén végigjártam az összes valamirevaló autókereskedést, de gázos elég kevés volt. Nézegettem erősen egy Audi 100-ast, meg 2 Scorpiot. Ez a kettő tetszett a kínálatból, meg ezekre volt elég a zsozsó. Kicsit ódzkodtam a nagy motortól, a másik Scorpio diesel lett volna (ez is egy alternatíva volt), az Audit megnézte egy szerelőm, azonnal elvetettünk, annak motorbaja volt. Maradt ez, el is hoztam. 2,8 V6 ferdehátú. Fura volt, nagy, hatalmas, erős, marha kényelmes, ment is. Tetszett is rendesen. A gáztartály ugyan sok helyet foglalt, de elviseltem a sok egyéb kellemes között. Aztán idővel kiderült a gázrendszert rosszul csinálták meg, a reduktor kicsi volt, ezért gyenge volt a motor. Benzinnel viszont nagyon ment, így ettől a kellemetlenségtől is eltekintettem.

Lassan azonban drágult a gáz, emelkedtek az egyéb járulékos költségek, amit a gázüzem okozott (pl. dupla árú zöldkártya, magasabb vizsgadíj, tartályminősítés, gáztömörség vizsgálat...meg a helyi gázautó szerelő egy lehetetlen alak) elegem lett. Közben nejemnek is vettünk egy gázos Fordot, egy 2.0i Sierra kombit. Irigykedtem is a nagy csomagtérre.

Lassan eltelt 6 év, megérett a csere, a Sierra is. Interneten keresgéltem, persze megint Fordot akartam, de még nem tudtam mit. Nagyon nem is voltam képben mik vannak, mi az, amit meg tudok fizetni. Túl sok idő nem kellett, hogy rájöjjek megint a Scorpio a nyerő, csak már az újabb, a Béka. Tetszett a limuzin kivitel ugyancsak, de a kombi a nekem, nekünk megfelelő. (Igazából előbb a nejemét kellett lecserélni, annak közeledett a műszakija, de hát az ő munkájához még inkább kellett a nagy beltér, sok-sok nagy dobozzal szaladgál hetente többször is.) Szóval kombi Béka. Találtam is a neten többet is, volt itt is, de szét volt túrva a kábelozása, és drága is volt. Veszprémben találtam meg azt, amit aztán elhoztam. Ez lett a "Kékbéka". Nagyon tipptop állapot, lejárt műszaki, törött szélvédő. Mindegy, rendbe rakattam, le lett műszakiztatva, meg is kapta asszonykám, tetszett is neki nagyon.

Persze én meg igen hamar vérszemet kaptam, nekem még jobban tetszett. Összedugtuk a fejünket, hogy kijön-e még egy a költségvetésből, és úgy döntöttünk kijön. Régi Scorpiot eladni, újat megvenni. Persze eddigre nekem már kész tervem volt, csak el kellett hozni Budaörsről a "Zöldbékát". Azóta nyüstöljük őket, sajnos nem minden gond nélkül, de azért nagyon tetszik mindkettőnknek minden hibája ellenére.

Hát így kezdődött..."


Vissza a Galériába

Impresszum
Újdonságok
Design: Poetry