Fűtőventilátor ellenállás – HBC (1995+)

Alany: Driver '95-ös 2.0 16V Ghia Scorpioja


Az autómban egyáltalán nem működött a fűtőventilátor. Miután meggyőződtem arról, hogy a motor 12V direkt bekötéssel működik, máshol kellett keresni a hibát. A HBC a következő lépés, az alábbiak segítenek megállapítani működik-e:
  A HBC a motortérben található a szélvédő előtt középen.

A HBC egységre három csatlakozó megy az alábbi színű vezetékekkel:

Fehér/kék – Szabályzóról 1.
Barna/kék – Szabályzóról 2.

Lila – Állandó +12V
Fekete – Testelés -

Lila/narancs – motorhoz + (poz.)
Fekete/piros – motorhoz – (neg.)


Teszt

 
1. lépés
-

-
A lila és fekete vezetékpontok között állandó 12V-ot kell mérnünk a csatlakozón - bekapcsolt gyújtás esetén.
Ellenőrizzük a 29-es számú biztosítékot.

2. lépés
-
-
-
-
-
Vegyük le a motorhoz menő csatlakozót. Fekete/piros ill. Lila/narancs.
Kapcsoljuk be a gyújtást és mérjünk feszültséget a HBC ezen oldalán.
Maximum fokozatban 10V a mért érték.
Közepes fokozatban 5V a mért érték.
Minimum fokozatban 3V a mért érték.

3. lépés
-

-
-
A szabályzóról jövő csatlakozóban (Fehér/kék ill. Barna/kék) a szabályzás közbeni értékeket tudjuk ellenőrizni.
Mérjünk feszültséget, itt maximum esetén 5V, minimum esetén 1.7V mérhető.
Mérjünk ellenállást miközben állítjuk a szabályzót, változó értékeket kell kapnunk.


A HBC nem javítható, mivel csak roncsolással lehet szétszedni, egybe van ragasztva és kiöntve. Egy rossz HBC-t szétszedtem bemutatásra.

 


Jó méricskélést!


Írta: Driver

Ugrás az oldal tetejére