Részlet egy 1995-ös katalógusból - Javított változat



Ford Scorpio 1990

Az előző szezonban kapott a Scorpio program nagyobb jelentőséget. A Fordnál csak a "nagyok" kapnak gyárilag színezett üvegeket és szervokormányt. Részben elektromos automata váltó (A4LD) válthatja fel elődeit, a V6-os motor mellet is. Új kisebb tükrök javítják a légellenállást. A 2.9 literes motorral a Scorpio már 69-145 lóerős teljesítménnyel is kapható (2.5 diesel, 1.8, 2.0, 2.4, 2.9 és korábban 2.8). 1990 februárjába kerül a piacra az átalakított Scorpio, méghozzá új lépcsős hátú variánsokkal.

Ford Scorpio 1990   Pozitívumok: belső tér, kivitel, úttartás, motorkomfort (V6).
Negatívumok: használt ár, ülésbeállítás elől, utastér fűtése.


Ford Scorpio 1992

A Scorpion alig lehet változásokat észrevenni. Újdonság a motorháztető alatt van: A Ford a Cosworth-tal közösen fejlesztett ki egy 24 szelepes V6-os motort. A '91-es őszi autószalonon egy kombi tanulmányt állítanak ki, de ez egyelőre nem kerül sorozatgyártásba, majd csak 1992-ben. A lépcsős és ferdehátú limuzinok az elkövetkezendő modellévben a kétliteres négyhengerest (120 LE/68 KW), illetve a két hathengeres motor közül az egyiket fogadják motorterükbe. A nagy lökettérfogatú motorok 2.4 és 2.9 literesek, teljesítményük 125 illetve 145 LE (92/107 KW). Valamennyi benzines Scorpio szabályzót, katalizátort kap. Az új Scorpio 24V a német és angol mérnökök közös munkájának eredménye. 195 lóerős lett, így a Ford csúcsmodellje 8,8 másodperc alatt felgyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 225 km/h; GL és Ghia kivitelekben négyfokozatú automata váltó kapható. A Scorpio 24V szériafelszereltségéhez tartozik a rövidebb rugó utas, gáztöltésű lengéscsillapítós keményebb futómű. Bőrbevonatú négyküllős kormánykereket, az átlagos Scorpioknál nagyobb méretű gumikat és fékeket kapott, és a hajtásláncba önzáró differenciált építettek be. Mint valamennyi Scorpio is, a 24 szelepes is blokkolásgátlós.

Ford Scorpio 1992   Pozitívumok: térkínálat, felszereltség, rugózási kényelem.
Negatívumok: értékvesztés, utastér felmelegedése.


Ford Scorpio 1995

A Ford felső középkategóriás új modellje a rajtvonalon várakozik: Ősszel mutatják be az időközben kilenc esztendőt megélt Scorpio utódot. Az előítélet, amely szerint a Ford "egyen autót" tervez, ezúttal nem állja meg a helyét, mert a Scorpio megjelenése ugyancsak szokatlan a német szemnek, és inkább amerikai családi limuzinok hagyományát folytatja. Különösen markáns a hátsó rész alacsonyan futó lámpa csíkja és elöl a krómozott keretbe foglalt, ovális hűtőnyílás. Csak a karosszéria középső része maradt szinte változatlan. Az átdolgozott ajtók kivételével. Majdnem azonosak a külső méretek is: Az új Scorpio hossza három-négy cm-t nőtt, a tengelytáv 2.76 méter maradt, a gazdagabb felszerelés, valamint a további oldalmerevítések következtében az újonc súlya 20 kilógrammal nehezebb lett. A Ford nagykategóriában a hátsó kerékhajtás mellett maradt úgy, mint eddig. A motorpalettán továbbra is megtalálhatjuk a kétliteres 115 lóerős alapmotort és a 2.5 literes 125 lóerős turbódieselt. Kapható még a hengerenként négyszelepes kivitel 136 lóerővel, melynek alapja az RS2000-es Escort motor.

Ford Scorpio 1995   Pozitívumok: teljesítőképes motorok, semleges menettulajdonságok, könnyű és precíz kormányzás.
Negatívumok: viszonylag kis befogadóképességű csomagtartó.


Beküldte: GlobeTrotter
Javított adatok: Aszpirin