Kézifék javítása (1995+)


Alany: Gacsa75 '96-os Kombi Scorpioja


1. Szereljük le a féknyerget, kössük le a fékcsövet, vegyük le a munkahengert.

Fogjuk be satuba, majd csavarjuk ki a dugattyút balra.




2. Egy rugót fogunk látni, ami egy zéger gyűrűvel van biztosítva. Vigyázzunk, hogy a rugó el ne ugorjon!




3. Ezután ismét zégergyűrű, ami a menetes szárat fogja. Apró mozgatással ki lehet húzni, csak a tömités miatt szorul.



Középen található egy pöcök, vegyük ki.


4. A kézifék kart húzzuk ki a munkahengerből.





5.

Cseréljük ki a tömítést, és fordított sorrendben rakjuk össze.

A rugót nagyon nehéz összenyomni, sokat szenvedtem vele, de megosztom veletek az ötletemet:



Francia kulcs, crova fej, és tekered, mehet a zégergyűrű!


Nekem nem berohadva volt, egyszerűen nem emelte ki a fékbetétet. Rájöttem, hogy a fékkar volt kikopva, és kiugrott a pöcök a helyéről. Bontott féknyergem volt, de csak sedan. Így az nem volt jó, ezért kellett bontanom. Utánajártam, gyári Ford alkatrészt lehet rendelni hozzá mindent külön, nekem ez a kar a cikk írásakor (2008. április) 11.000 Ft-ba került volna.

A féket mindenki saját felelősségére javítsa!



Írta: Gacsa75

Ugrás az oldal tetejére