A Merkur Scorpio


Az Amerikai Merkur Klub bemutatásában 

Ahogy az XR4Ti eladásai megcsappantak 1988-ban, a Ford egy második autót vezetett be a Merkur sorozatban. Az első Merkur Scorpiot 1987 májusában adták el Észak-Amerikában abban a szegmensben, ahol a Mercedes 190E, Saab 9000, Volvo 7-es sorozat, Audi 100 és BMW 525i volt az uralkodó.
     
   
     

Hogy az eladásokat serkentsék, a Lincoln-Mercury páros bevezette a Garantált Viszonteladási Értékű Programot (Guaranteed Resale Value Program), amely során a Scorpio viszonteladási értéke egy Mercedes 190E értékével ért fel. Eltérően az XR4-hez, a Scorpiot úgy vezették be az amerikai piacra, mint ugyanekkor az európai piacon. A Scorpio simán suhant a 2.9 literes V6-os erőforrással, és az 1600 kg-os súlyával könnyedén átlépte a 200 km/h-át (120Mph). A Scorpiot tényleg arra tervezték, hogy órákon át az autópályán vezessen az ember. Az európai csapott hátú stílus velejárójaként az autót olyan dolgokkal szerelték fel, melyek általában drágább autókban voltak megtalálhatóak abban az időben. Ilyen volt például a négy tárcsafék ABS-szel, teljesen független felfüggesztés, fűtött első ülések, állítható támlájú hátsó ülések, légkondicionáló, átlagosnál nagyobb fej- és lábtér. Ezek vonzóbbá tették a Scorpiot, mint a kisebb XR4Ti-t.

Sajnos, bár az autó nagyon különbözött az XR4Ti-től, mégis rengeted marketing problémával szenvedett. A Lincoln-Mercury értékesítő csapata nem jött rá az autóban rejlő lehetőségekre, és ehelyett még magasabbra helyezték a mércét, a még "hagyományosabb" városi autóra (Town Car). A Scorpio, melyet ugyanolyan nehéz kiejteni, mint a Merkur márkát, elhibázta az eladási célszegmenset, és a Ford 1989-ben leállította a Scorpio behozatalát az XR4Ti-vel egyetemben. A Merkur termékvonalát más európai importokkal tervezték fokozni. Végül összesen 21.886 darabot adtak el.Európában a Scorpio sorozat folytatódott fokozatosan, és végül 1998-ban fejezték be. A Scorpio megelőzte a korát. Sajnos csak az európaiak ismerték fel a teljes értékét az autónak, ahol rendszeresen szervizelték, mint egy előkelő luxus szállítóeszközt, sokkal inkább mint manapság Amerikában a Lincoln Town Car-t.

     
   
     
  "Sírtam, mert nem volt Mercedesem…
mindaddig, amíg meg nem láttam egy
embert Scorpio nélkül"

Paul Doering


  A cikk eredetije a http://www.merkurclub.com honlapon olvasható
By permission of the Merkur Club of America - http://www.merkurclub.com
© Copyright Paul West
Fordítás: Kádár Szilárd, 2004 - Hungarian translation © Szilárd Kádár, 2004

Ugrás az oldal tetejére