Műszerfal szétszedése, izzócsere - rövidzár ellenőrzése (1995+)


Alany: Driver '95-ös 2.0 16V Ghia Scorpioja


Első lépés a műszerfal faburkolatának eltávolítása.

- Digit. légkondis vezérlőegységet óvatosan ki kell pattintani (4db pöcök, 2 alul, 2 felül), nekem szerszám nélkül is sikerült. Először a jobb oldalt kipattintani, csak utána a baloldalát, mert itt fogja egy kis műanyag ék. Erről a csatit eltávolítani.
3db izzó van benne, Finis: 1 024 681



- A HiFi fejegységet kiszedni.



- A motortér nyitónál a burkolatot leszedni, ezt az ajtó felől tartja 2 csavar és a tároló rekeszen belül 2, meg a kormány alatt.



- A faburkolatot 6db csavar tartja: 2 a kormány baloldalán alul, 2 a műszerfal felett, 2 a HiFi (amit kiszedtünk) felett közvetlenül. A burkolatot a csavarokon kívül felül és oldalt kapcsok is tartják, amiket óvatosan magunk felé húzva a burkolatot lehet kipattintani (nekem el is tört egy pár).



- A kormányt a művelet ideje alatt a legalsó pontba kell állítani és magunk felé kihúzni vagy kiszerelni (de nem szükséges).

- Miután a burkolat kikerült a helyéből (pár cm -t kimozdult) a csatlakozókat kell róla eltávolítani: világításkapcsoló, óra, ködfények csatlakozói.

- Nekem ki kellett még szedni a baloldali légbefúvó rácsot mivel e nélkül nem tudtam kifordítani a burkolatot a kormány mögül. Ez 3 csavar hátulról kiscsavarhúzóval.



- Így már kijön a burkolat.





Mostmár kiszedhetjük a műszeregységet.

- A műszeregységet 4db csavar tartja: 2db alul, 2db felül, ezt kicsavarva lehet kiemelni és a soros csatlakozóit kihúzni hátulról. A MŰSZEREGYSÉGET NE FORDÍTSUK FEJRE!



- Szétszedéséhez a hátul lévő 4db sok csillag csavart kell eltávolítani és a hátsó burkolatot magunk felé emelni.



- Így hozzáférünk az alaplap hátuljához, amit egyszerűen lehajtunk, vigyázva a sok eres soros kábelre.



Az izzókat könnyedén cserélhetjük. 4db nagyizzó van, ezek 3W-os ballonizzók. 6db kisizzó, ezek Finis 7 096 694.

- Ellenőrizzük az esetleges rövidzárakat!
Nem szabad összeérniük a forrasztási pontoknak. Nekem (hátulról nézve) a baloldalon alul volt oxidálva két pont között, ami zárlatot eredményezve a mutatókat középállásban tartotta folyamatosan.



- Tisztítsuk meg óvatosan a forrasztási pontok közötti részeket, ügyelve az alaplap lakkozásának sértetlenségére!

Ezt egy rotring ceruza hegyével tettem (használhatunk mini csavarhúzót), majd ujjheggyel eltávolítottam a maradék oxidált anyagot.

- Órában izzócsere, 1db Finis 6 097 990.

- Világításkapcsolóban izzócsere, 1db Finis 1 505 258.
Ehhez a kapcsoló alján lévő pöcköt benyomva tartani (kiscsavarhúzóval) és a kapcsolót magunk felé kihúzni.





Marad az összeszerelés fordított sorrendben.

Miután a műszeregységet a helyére raktuk, érdemes kipróbálni a mutatók és visszajelzők működését. A gyújtást rátéve ne ijedjünk meg, először minden mutató kitér a maximumba, majd azonnal visszaáll alaphelyzetbe. Ez az áramtalanítás miatt van. A faburkolat visszarögzítése előtt az összes csatlakozót csatlakoztatva a műszerfal világítás működéséről érdemes meggyőződni.



Az esetleges itt nem tárgyalt izzók cseréjéről (fényszórókapcsoló háttérvilágítása, manuális klímás változat) a www.fordscorpio.co.uk/fasciabulbs.htm oldalon tájékozódhatsz.

A műszeregység-oxidálásáról, javításáról még a www.fordscorpio.co.uk/coolanttempgauge.htm oldalon olvashatsz.

Jó és eredményes munkát kívánok!


Írta: Driver

Ugrás az oldal tetejére